x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Sosyal sorumluluk projesi, Özel Üsküdar SEV Kurumları'nda herkes için bir önceliktir. Bu çalışmaların amacı, öğrencilerimize daha küçük yaştan toplum bilincini aşılamak, toplumsal ihtiyaçların farkındalığını sağlamak ve daha az şanslı kişilerin ihtiyaçlarına karşı duyarlı olmaktır. Sosyal sorumluluk çalışmalarında yapılan yardımlar önemli olmakla beraber asıl hedefimiz öğrencilerimizin süreçte aktif olmasını sağlamak ve bu süreci yaşatmaktır.

Bu amaç doğrultusunda, birinci adımda öğrencilerimize sosyal sorumluluk projemizin amacı anlatılarak başlandı. 3S Projemizde saygı, sabır ve sorumluluk değerlerini çalışırken; bu değerleri yalnızca öğrenmekle kalmayıp, hayatımızda uygulamamız gerektiği konuşulmuştu. Sıranın nasıl uygulayacağımız konusuna geldiğini, bunun için de yeni bir projeye başlanacağını duyan çocuklar, projenin anlatıldığı sunuma merakla ve ilgiyle katıldılar. Sunum, saygı, sabır ve sorumluluk değerlerine sahip bir tavşanın hikayesiyle başladı. Çocuklar, masa tiyatrosunda canlandırılan tavşanın hikayesini gözlerini kırpmadan izlediler. İzledikleri tiyatro ile ilgili neler hissettikleri, neler düşündükleri soruldu. 3 ortak cevap geldi sunum yapılan 7 sınıftan; yardımlaşma, paylaşma, başkalarının iyiliğini düşünme. Hikayenin ardından Özel Üsküdar SEV ana sınıfında geçen yıl yapılan sosyal sorumluluk projesinin aşamalarını yansıtan sunuma geçildi.

Sunumda Özel Üsküdar SEV olarak, öğrencilerimizle, öğretmenlerimizle, velilerimizle birlikte, başkalarının hayatına dokunarak fark yaratarak ve çocukların iyiliklerini düşünerek bir proje hazırladığımız anlatıldı. Çocuklar projeye heyecanla bir an önce başlamak istediklerini söylediler. Öncelikle destekte bulunacağımız öğrencilerin olduğu bir okulun bulunacağı anlatıldı. Desteğe ihtiyacı olan okul bulunduğunda, nelere ihtiyaçları olduğu sorulup öğrenilecekti. Çocuklarımızın sorumluluğu ise, ihtiyaçları olan malzemeleri karşılamak olacaktı. İhtiyaçları belki matara, belki kalem, belki de kitap olacaktı. Bu ihtiyaçların nasıl karşılanabileceği konusunda düşünmeye başladık. Hep birlikte; kendi elleriyle, kendi emekleriyle, kendi yürekleriyle ürünler hazırlamaya karar verdiler. Bu fikir çocukları iyice heyecanlandırdı ve hemen neler yapabilecekleri planlandı.

Çocuklarımız, kendi emekleriyle ürünlerini hazırlamaya başlıyorlar. Bu sırada, destekte bulunacağımız okuldaki çocukların ihtiyaçları belirlenecek. Ürünlerimiz tamamlandıktan sonra; sınıflarının sorumlu olduğu ihtiyaç malzemelerini okula getirmenin ve kendi ürünlerini ise evlerine götürmenin mutluluğunu yaşayacaklar. Böylelikle evlerinde bir başkasının hayatına dokunmanın mutluluğu olan ürünleri ile bu özel süreci anımsamış olacaklar.  Okula getirdikleri ihtiyaç malzemeleri, koridorlarımızda hazırlanan kutulara özenle yerleştirilecek. Kutularımız tamamlanınca, çocuklarımız kendi elleriyle kapatacaklar kutuları ve heyecanla kutuların yerine ulaşmasını bekleyecekler.