x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

“Bilişsel: Zekânın farkındalık düzeyinde kullandığı yeteneklerin bütünüdür.”

                                                                                                 Dr. Öğr. Üyesi Tamer Ergin

 

Düşünme Becerileri dersinde, öğrencilerimizin bilişsel düşünme becerilerinin gelişimini desteklemek için PASS teorisi yaklaşımı kullanılmaktadır. PASS, nöropsikolog ve tıp doktoru Alexander Luria’nın beynin yapısı üzerine yaptığı çalışmalar sonucu oluşturduğu bir teoridir. Bu teori, öğrenmenin bilişsel alt yapısına odaklanan bir öğretim modelidir. Beynin çok yönlü çalışmasını geliştirirken kalıcı öğrenmeye olanak sağlar. “Planlama” (Planning), “Dikkat” (Attention), “Ardıllık” (Successive),  ve “Eş Zamanlılık” (Simultaneous) bilişsel alanlardan oluşmaktadır ve adını da bu alanların İngilizce karşılıklarının baş harflerinden almaktadır.

 

Derslerimizde öğrencilerimizin seviyelerine ve ihtiyaçlarına yönelik etkinliklerle geliştirilmesi hedeflenen beceriler;

  • Muhakeme(akıl yürütme), problem çözme, strateji geliştirme, tahmin yürütme,
  • Yaratıcılığın temel boyutlarından olan akıcılık, ayrıntılama, esneklik ve özgünlük alanları ile ilgili becerilerini geliştirme,
  • Dikkatini odaklama becerisini, seçici ve sürdürülebilir dikkatini geliştirebilme,
  • Sözel bilgiyi imajine edebilme,
  • Verilen yönergeleri yerine getirebilme,
  • Sıralı dizinleri, olayları ve durumları fark edebilme,
  • Kısa süreli hafıza geliştirme,
  • Okuduğunu anlama ve yorumlama,
  • Kelimeler, şekiller ve sayılar arasındaki bağlantıları fark etme, örnekler verebilme,
  • Neden-sonuç bağlantıları kurabilme,
  • Parçadan bütüne, bütünden parçaya ulaşabilmedir.