x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

“Doğa insan olmadan da yaşar; ama insan doğa yok olduktan sonra yaşayamaz.”
 Paul Ehrlich

 

Özel SEV İlkokulu dünyamıza, sahip olduğumuz kaynaklara ve canlıların haklarına karşı saygılı ve duyarlı öğrenciler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu bilinçle hareket ederek Eko Okullar Programının faaliyetlerini sürdürmektedir.  

 

Eko Okullar Programı uzun bir süreçte devam eden ve okullara çevre eğitimi konusunda yol gösteren bir programdır. Çalışılacak konular her iki yılda bir değişmektedir. İki yıl boyunca programın 7 adımını başarıyla gerçekleştiren okullar Eko-Okullar Yeşil Bayrak Ödül başvurusu yaparlar. Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir. Yeşili bayrağı almaya hak kazanan okullar,  Eko Okullar logolu yeşil bayrağı iki yıl boyunca sergilemektedirler. 


Tüm okul toplumu, hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar.

 

Eko-Okullar programındaki en önemli etken ise öğrenci katılımıdır. Her sınıftan öğrencinin katılımı ile oluşturulan Eko-Tim, eylem planının oluşturulması, uygulanması, okul toplumu ile paylaşılmasına kadar birçok aşamada aktif rol almaktadır. Öğrencilerimiz bu süreçte bir grup üyesi olarak;

 

  • Problemleri tanıma, çözüm üretme ve okul toplumu ile tartışma,
  • Birlikte hedefler belirleme ve bu hedefler doğrultusunda iş birliği yaparak ilerleme, 
  • Karar verme ve kararlarını hayata geçirme,
  • Plan yapma ve rapor yazma,
  • Tüketim alışkanlıklarını değiştirme konusunda liderlik etme,
  • Güncel olayları takip ederek okul toplumunu haberdar etme ve aksiyon planı oluşturma,
  • İş birliği ile çalışarak ortak kararlar alabilme, 
  • Doğal kaynakları koruma bilincini çevresinde de oluşturma,
  • Kendisinde ve çevresinde farkındalık yaratarak davranış değişikliği oluşturma becerisi kazanır.