x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Etkinlik için okulumuza gelen Çiğdem Odabaşı, belirlenen ders saatlerinde her sınıfı ayrı ayrı drama sınıfına aldı. Her sınıfa 40 dakikalık birer ders saati ayırdı. Pal Sokağı Çocukları kitabındaki güven, dostluk, ihanet, kıskançlık, yurt ve sevgi kavramları üzerinde durdu. Bunu da öğrencilere çeşitli oyunlar oynatarak yaptı.

 

İlk oyunda öğrencilerin köşe kapmaca oynamalarını sağlayacak bir etkinlik yaparak, alan dışında kalmanın insana hissettirdikleriyle ilgili olarak öğrencilerin fikirlerini aldı.

 

İkinci etkinlikte öğrenciler ikili gruplara ayrılarak şövalye gibi davrandılar. Öğrencilerin; kazanan, kaybeden ve ihanet eden kişilerin ruh hâllerine bürünerek hayatı sorgulamaları sağlandı.

 

Üçüncü etkinlikte yerlere kâğıtlar koydu. Her bir öğrenci kâğıtlardan birinin üzerine bastı. Müzik başlayınca öğrenciler dans etmeye başladılar ve bu sırada birkaç kâğıt, Çiğdem Hanım tarafından yerden alındı. Müzik devam ettiği sürece kâğıtlar azalıyordu. Kâğıtlar azaldıkça öğrenciler bir kâğıdın üzerinde birkaç kişi beklemek zorunda kaldılar. Yerleri daraldı. Betonlaşmanın toplum hayatı üzerindeki etkisine değinerek, yeşil alanların azalmasıyla ilgili olarak öğrencilerin fikirlerini aldı.

 

Etkinlik sonunda öğrenciler, Pal Sokağı Çocukları adlı kitapta geçen tüm kavramları hem eğlenerek hem drama yaparak yeniden yaşadılar.